Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1808
Назва: Розвиток резилієнтності викладача закладу фахової передвищої освіти для забезпечення його індивідуальної освітньої траєкторії в умовах війни
Автори: Стрельніков, Віктор Юрійович
Волощук, Сергій Михайлович
Раті, Оксана Леонідівна
Мулеса, Тамара Федорівна
Ключові слова: Постметодика
заклад неперервної освіти
викладач закладу фахової передвищої освіти
неперервна освіта
резилієнтність
резилієнс
індивідуальна освітня траєкторія
курси підвищення квалі фікації
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): Розглянуто можливості курсів підвищення кваліфікації «Технології ефективного педагогічного спілкування, пси ходіагностики і надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу у закладах фахової передвищої освіти» для розвитку резилієнтності викладачів закладів фахової передвищої освіти з метою забезпечення їхньої індивідуальної освітньої траєкторії в умовах війни, показано досвід діяльності Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського з виконання вимоги МОН України щодо проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації з удосконалення знань, умінь і практичних навичок у контексті надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії педагогічних працівників в умовах війни. Окреслено сутність термінів «резилієнс» як динамічного, складного, багатовимірного комплексу особливостей особистості, її здатності протистояти й адаптуватися до несприятливих та травматичних подій; «резилієнтність» як здатності особистості протистояти складнощам життя, швидко відновлюватися й успішно адаптуватися в несприятливих обставинах; динамічної властивості особистості, яку, хоча вона є вродженою, можна і слід розвивати; «індивідуальна освітня траєкторія» як персонального шляху реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду; «індивідуальний навчальний план» як документа, який визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів освітньої програми з метою реалізації його індивідуальної освітньої траєкторії; «здобувач освіти дорослих» як дорослої особи, яка набуває необхідні компетентності шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти. Резилієнтність розглядається в трьох значеннях: 1) якість особистості – здатність до подолання стресу; 2) процес копінгу; 3) адаптаційно захисний механізм особистості, який дає змогу адаптуватися після психічної травми або протистояти стресу, а також як: а) концепція; б) процес; в) результат. Визначено складники резилієнтності викладачів закладів фахової передвищої освіти – адаптивність, стійкість, надія, оптимізм. Розглянуто й обґрунтовано доцільність дотримання правил і виконання спеціальних вправ для розвитку резилієнтності педагога, які застосовувалися на курсах підвищення кваліфікації «Технології ефективного педагогічного спілкування, психодіагностики і надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу у закладах фахової передвищої освіти». Виокремлено методологічні принципи проведення Полтавською академією неперервної освіти ім. М. В. Остроградського на базі Відокремленого структурного підрозділу «Ужгородський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету» (у січні 2024 року) означених курсів підвищення кваліфікації для розвитку резилієнтності викладачів закладів фахової передвищої освіти з метою забезпечен ня їхньої індивідуальної освітньої траєкторії в умовах війни: наступності; усвідомлення; науковості; наочності; предметності; розвивального навчання; демократизації; саморозвитку особистості; психологічної підтримки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1808
Розташовується у зібраннях:No 1



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.