Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1871
Назва: | НАПРЯМИ ДЕМОКРАТИЧНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ |
Автори: | Єщенко, Марина Миколаївна |
Ключові слова: | демократизація освіти, демократичний розвиток, заклад освіти, реформування, громадянські компетентності. |
Дата публікації: | лис-2024 |
Короткий огляд (реферат): | Висвітлено напрями демократичного розвитку закладу освіти в контексті реформування. Проаналізовано зміни в чинному законодавстві, які стосуються процесів демократизації, зокрема повноваження та функції учасників освітнього процесу. Зазначається, що процеси демократизації передбачають децентралізацію управління освітою, автономію закладів освіти, державно-громадську систему управління освітою, суб’єкт-суб’єктну взаємодію, дебюрократизацію тощо. Названо напрями демократичного розвитку закладу освіти, зокрема: врядування, середовище, стиль педагогічної діяльності, дієвість органів громадського самоврядування, процеси партисипації, діяльність піклувальної ради, партнерство та співробітництво. Наголошується на важливості громадянських компетентностей не лише здобувачів освіти, які формуються в освітньому процесі та позакласній роботі, а й педагогічних та керівних кадрів упродовж життя. Представлені в статті напрями орієнтовані на ключові принципи Хартії з освіти для демократичного громадянства та прав людини, ухваленої Радою Європи 2010 року. Звернено увагу на практичні аспекти демократичного розвитку закладів освіти, зокрема надано посилання на міжнародну освітню платформу «Живемо в демократії». |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1871 |
Розташовується у зібраннях: | No 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Єщенко М.М..pdf | 876,19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.