Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/489
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Муліка, Катерина Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-16T10:33:13Z | - |
dc.date.available | 2021-09-16T10:33:13Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Муліка К. Конфліктологічна компетентність вчителя як умова ефективної профілактики та вирішення ситуацій булінгу. Габітус. 2021. Випуск 22. С. 139–146 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/489 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто конфліктний характер української освіти, пов’язаний із налагодженням владно-підвладної взаємодії, різними потребами та уявленнями про власну роль учасників освітнього процесу. Доведено «вбудованість» конфлікту у процес освіти на основі аналізу особливостей організації навчання у школах та інших закладах, наявних протиріч (аверсивних стимулів), що детермінують у педагогів, батьків та учнів відчуття несправедливості, дезорганізацію свідомості, напругу. Конфлікт визначається як зіткнення протилежних, несумісних тенденцій у свідомості окремого індивіда чи групи, пов’язаних із суб’єктивними негативними ставленнями до опонента; як необхідність розвитку, джерело енергійності людини, що виконує функцію олюднення. На основі теоретичного аналізу наукових, нормативно-правових, методичних матеріалів виявлено різне розуміння учасниками освітнього процесу понять «конфлікт», «агресія», «насильство», «булінг», підтверджено трактування їх в українській освіті як недопустимих, що суперечить сучасним науковим дослідженням про людину. Наявність різних визначень явища призводить до труднощів ідентифікувати булінг, відмежувати його від конфлікту та вибрати способи адекватного втручання. Реагування суб’єктів на шкільне цькування переважно полягає у покаранні агресора, проте ціннісні, владно-підвладні протиріччя принципово не можуть вирішуватися «повним тріумфом» однієї та придушенням іншої сторони. Конфліктологічно компетентним можна вважати педагога, ставлення якого до конфлікту не заважає виявити протиріччя, освоїти та застосовувати форми інтерперсональної взаємодії, що приводить до самоствердження, саморозвитку особистості під час вирішення суперечностей, на противагу уникненню, невизнанню або агресивному нападу. Ця здатність освітянина є необхідною умовою для виявлення відмінностей у освітньому процесі, що загрожують, задовго до їх переростання в насильство, для олюдненого існування учасників освітнього процесу | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | агресія | uk_UA |
dc.subject | ставленнєвий складник конфліктологічної компетентності | uk_UA |
dc.subject | конфлікт | uk_UA |
dc.subject | насильство | uk_UA |
dc.title | Конфліктологічна компетентність вчителя як умова ефективної профілактики та вирішення ситуацій булінгу | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | БІБЛІОТЕКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Муліка КОНФЛІКТОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ЯК УМОВА.pdf | 271,06 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.