Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1805
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Олійник, Світлана Петрівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-23T12:48:35Z | - |
dc.date.available | 2024-07-23T12:48:35Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1805 | - |
dc.description.abstract | Національна доктрина розвитку освіти України ХХІ століття, окреслюючи перспективи подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу, наголошує, що «освіта сприяє формуванню високої мовної культури і мовної ком- петентності громадян, поваги до державної мови» [1, С. 60-61]. Таким чином, особливого значення набуває робо- та, спрямована на формування культури української мови, починаючи з початкової ланки загальноосвітньої школи, оскільки набуті в початковій школі лінгвістичні знання і мовні вміння стають основою комунікативної досконалості та нормативного мовлення. Як свідчить досвід, для підвищення ефективності оволодіння шестирічними першокласниками культурою і технікою усного мовлення в процесі засвоєння мовних знань необхідне впровадження науково обґрунтованої та методично доцільної педагогічної технології формування культури і техніки усного українського мовлення, що передбачає по етапне засвоєння основних комунікативних ознак культури мовлення, раціональне використання адекватних методів, прийомів і засобів розвитку мовлення, відповідну організацію навчально-мовленнєвої діяльності через лінгвістичну підтримку та побудову системи тренувальних вправ. Розробляючи експериментальну технологію формування культури і техніки усного мовлення шестирічних пер- шокласників на матеріалі Букваря, ми розробили систему тренувальних вправ, спрямованих на формування таких умінь:1) володіти плавністю дихання, тобто без поспіху наповнювати легені достатньою для мовлення кількістю повітря, раціонально дозувати його в процесі вимови слів, словосполучень і виразів; 2) уміти керувати голосом, забезпечуючи дзвінке, різноманітне за висотою, силою, темпом і тембром (інтонацією) мовлення або читання вголос як виду мовленнєвої діяльності; 3) виробити навички точної, чіткої артикуляції (тобто роботи органів мовлення, спрямованої на творення звуків, іншими словами, це дикція) звуків; 4) засвоїти і досконало володіти орфоепічними (від грец. orthoepia - «правильна вимова») нормами. Ця педтехнологія може бути успішно використана в умовах Нової української школи. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в розробці методики формування в першокласників культури і технікиусного українського мовлення на уроках письма. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | Постметодика | uk_UA |
dc.subject | система навчальних вправ | uk_UA |
dc.subject | педагогічна технологія | uk_UA |
dc.subject | культура і техніка усного українського мовлення | uk_UA |
dc.title | Педагогічна технологія формування основ культури і техніки усного українського мовлення першокласників | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | No 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Олійник С.П. Педагогічна технологія формування основ культури і техніки усного українського мовлення першокласників.pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.