Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1805
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлійник, Світлана Петрівна-
dc.date.accessioned2024-07-23T12:48:35Z-
dc.date.available2024-07-23T12:48:35Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://ed.pano.pl.ua/handle/022518134/1805-
dc.description.abstractНаціональна доктрина розвитку освіти України ХХІ століття, окреслюючи перспективи подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу, наголошує, що «освіта сприяє формуванню високої мовної культури і мовної ком- петентності громадян, поваги до державної мови» [1, С. 60-61]. Таким чином, особливого значення набуває робо- та, спрямована на формування культури української мови, починаючи з початкової ланки загальноосвітньої школи, оскільки набуті в початковій школі лінгвістичні знання і мовні вміння стають основою комунікативної досконалості та нормативного мовлення. Як свідчить досвід, для підвищення ефективності оволодіння шестирічними першокласниками культурою і технікою усного мовлення в процесі засвоєння мовних знань необхідне впровадження науково обґрунтованої та методично доцільної педагогічної технології формування культури і техніки усного українського мовлення, що передбачає по­ етапне засвоєння основних комунікативних ознак культури мовлення, раціональне використання адекватних методів, прийомів і засобів розвитку мовлення, відповідну організацію навчально-мовленнєвої діяльності через лінгвістичну підтримку та побудову системи тренувальних вправ. Розробляючи експериментальну технологію формування культури і техніки усного мовлення шестирічних пер- шокласників на матеріалі Букваря, ми розробили систему тренувальних вправ, спрямованих на формування таких умінь:1) володіти плавністю дихання, тобто без поспіху наповнювати легені достатньою для мовлення кількістю повітря, раціонально дозувати його в процесі вимови слів, словосполучень і виразів; 2) уміти керувати голосом, забезпечуючи дзвінке, різноманітне за висотою, силою, темпом і тембром (інтонацією) мовлення або читання вголос як виду мовленнєвої діяльності; 3) виробити навички точної, чіткої артикуляції (тобто роботи органів мовлення, спрямованої на творення звуків, іншими словами, це дикція) звуків; 4) засвоїти і досконало володіти орфоепічними (від грец. orthoepia - «правильна вимова») нормами. Ця педтехнологія може бути успішно використана в умовах Нової української школи. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в розробці методики формування в першокласників культури і технікиусного українського мовлення на уроках письма.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectПостметодикаuk_UA
dc.subjectсистема навчальних вправuk_UA
dc.subjectпедагогічна технологіяuk_UA
dc.subjectкультура і техніка усного українського мовленняuk_UA
dc.titleПедагогічна технологія формування основ культури і техніки усного українського мовлення першокласниківuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:No 1



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.